Blikjes zijn al heel lang het podium voor mij om onderwerpen te laten zien. Zo beeld ik onder andere torso’s af, maar ook kunstwerken van beroemde schilders die tot mijn spijt gebruikt worden voor reclamedoeleinden en dan ook nog vaak op een infantiele manier. Ook musea maken zich daar schuldig aan.

uit 1998 tot 2009 (klik op de afbeelding om het werk groter te bekijken)
stuur een bericht naar de kunstenaar

Maxiblik

2004

Gewone blikjes worden groot afgebeeld. De kleuren zijn fel en warm. 

Pepsi light

2006

Een verkreukeld blikje Pepsi light (eerst gekocht, toen opgedronken en plat getrapt en uiteindelijk op papier gezet, toenemende pret!). 

Coca Cola Zero

2007

Een verkreukeld Cola blikje (maten in lijst zonder passepartout).

Pepsi Cola

2005

Een verkreukeld blikje Pepsi Cola. Alle prijzen van aquarellen zijn inclusief de lijst en passepartout.

Pepsi

2005

Een verkreukeld blikje Pepsi.

Coca Cola

2004

Een verkreukeld blikje Coca Cola. .

Coca Cola 2

2005

Een verkruekeld blikje Coca Cola.

Vermeerblik

2003

Het meisje (met de parel oorbel) van Vermeer is vaak gebruikt voor reklamedoeleinden. Daarom beeld ik het af op het lifestyle item bij uitstek: het frisdrankblikje. We moeten, vind ik, bewuster omgaan met onze kunstschatten.  Het werkje wordt geleverd zonder passepartout in een aluminium lijst.  

SisiOrange

1998

Een Beatrixblikje en twee blikjes van Sisi Orange. Ja tegen Oranje dus.

VanGogh-blik

2004

Blikjes vormen soms mijn podium om iets te tonen of te vertellen. Dat kan het in mijn ogen al dan niet verkeerde gebruik van kunst voor reklamedoeleinden zijn of het laten zien van een alom bekend merk of iets alledaags.

Italiablik

2004

Blikjes vormen soms mijn podium om iets te tonen of te vertellen. Dat kan het in mijn ogen al dan niet verkeerde gebruik van kunst voor reklamedoeleinden zijn of het laten zien van een alom bekend merk of iets alledaags.

Marilyn-blik

2001

Blikjes vormen mijn podium om iets te tonen of te vertellen. Soms is dat het gebruik van kunstuitingen voor reklamedoeleinden of het laten zien van een alom bekend merk of iets alledaags (zoals bankbiljetten, cigarettendoosjes). Hier is de wereldberoemde kop van Marilyn Monroe afgebeeld, gemaakt door Any Warhol. Dit onderwerp is door velen gebruikt en misbruikt. Alle prijzen van aquarellen zijn inclusief de lijst en passepartout.  

Marlene-blik

2004

Een groepje Marleneblikjes. De sensuele blik van Marlene Dietrich blik was wereldberoemd, net zo als haar stem. Alle prijzen van aquarellen zijn inclusief de lijst en passepartout.

MKZ-blik

2001

Uit woede over de ruiming van koeien tijdens een uitbraak van Mond- en klauwzeer heb ik deze aquarel gemaakt.

Torsoblik 3

2004

Een rij blikjes met daarop torso's.

Torsoblik 4

2005

Vijf blikjes met torso's.

Torsoblik 5

2007

Blikjes vormen mijn podium om iets te tonen of te vertellen. Soms is dat gebruik van kunst voor reklamedoeleinden of het laten zien van een alom bekend merk of iets alledaags. Hier zijn torso's afgebeeld, die de mens tonen in al zijn verscheidenheid. Alle prijzen van aquarellen zijn inclusief de lijst en passepartout.

Torsoblik 6

2009

Vijf blikjes met torso's. Alle prijzen van aquarellen zijn inclusief de lijst en passepartout.